CRM’den ne farkı var?

cx4

Müşteri İlişkileri temelde, temas noktalarındaki deneyimlerin bütünüdür. Doğru bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ancak her bir temas noktasındaki Müşteri Deneyimi’nin iyileştirilmesi ve yönetilmesi ile mümkündür.

Temas noktalarında müşterinin “duygularına” yoğunlaşan ve müşterinin temel ihtiyaçlarına ilave olarak benzersiz hatıralar yaratan bileşenlerin holistik bir yaklaşımla ele alınmasını sağlayan müşteri deneyimi ve yönetimi işletmelerin farklılaşmasına yardım eder.

Mükemmel ürünler, olağanüstü sunuma rağmen bir müşterinin kalbine giden yolun keşfinde geleneksel anlayışlar yetersiz kalabilir; işte bu noktada müşteri deneyimi işletmelerin bu yolculuğunda anahtar görevi yapar.

BiSoru?

cx5Şirketinizde aşağıdaki kavramlardan hangisi veya hangilerine ilişkin uygulamalar yapılıyor?

  • Müşteri Deneyimi
  • CRM
  • Müşteri Şikayetleri
  • Çağrı Merkezi
  • İletişim ( Reklam, Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim vb.)